Slaapproblemen kunnen vervelend en hardnekkig zijn. Een slechte slaap resulteert onder andere in meer stress en een slechtere concentratie op je werk. Dit zijn symptomen die niemand wilt hebben, en dat is dan ook de reden dat slaapproblemen als erg naar ervaren worden. Gelukkig zijn er ook een hoop dingen aan te doen, ook al gaan de meeste slaapproblemen uit zichzelf weer voorbij. Wil je jezelf een zetje geven? In dit artikel lees je wat tips die je weer zullen laten slapen als een roos. 

Een verzwaringsdeken 

Een tip om beter te kunnen inslapen is gebruik maken van een verzwaringsdeken. Een betere nachtrust met de #1 verzwaringsdeken is daarom een goede tool om beter te slapen. Een verzwaringsdeken zorgt namelijk voor meer comfort en veiligheid wat een mens helpt met beter slapen. 

Melatonine slikken 

Wanneer je niet goed kunt slapen kun je melatonine slikken. Dit is een slaaphormoon wat slaap stofjes aanmaakt. Dit hormoon maak je zelf al aan, maar wanneer je hiervan te weinig aanmaakt kan het helpen om bij te slikken. Je hebt melatonine tabletten die je helpen met inslapen, maar ook melatonine tabletten die gedurende de hele nacht werken. Je kunt dus kopen wat het beste bij je past. 

Geen schermen voor het slapen

Het klinkt misschien vervelend, maar het is echt veel beter voor je slaap wanneer je goede slaaphygiëne een prioriteit maakt. Dat betekent niet dat je bed altijd brandschoon moet zijn, hoewel dat natuurlijk ook fijn is, maar vooral dat je zorgt voor rust in je slaapkamer en in het uurtje voordat je gaat slapen. Zorg dus dat je de TV eerder uitzet en niet meer op je telefoon kijkt in dat laatste uur van je dag. Gebruik die tijd om te lezen, mediteren of douchen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *