Waarom draagt organische vindbaarheid bij aan je online omzet?

Als je je een beetje verdiept hebt in online marketing zul je vast weleens gehoord hebben van ‘organische vindbaarheid’. Organische vindbaarheid betekent het online vindbaar zijn in Google zonder daar direct voor te betalen. Als je deze werkzaamheden namelijk voor je eigen website doet kost organisch vindbaar zijn geen geld. Mits je geen gebruik maakt van ‘linkbuilding‘, maar hier vertellen we je straks meer over. Het kan ook zo zijn dat jij jouw online marketing uitbesteed bij een bureau. Toch is het voor de lokale ondernemer een prima dagtaak om zo nu en dan te werken aan de organische vindbaarheid. In deze blog vertellen wij hoe je dit zelf kan doen.  

Besteed je tijd in het creëren van online content op je website 

Als jij jouw lightspeed webshop qua content, techniek en autoriteit op de juiste manier inricht zal Google jouw website belonen door hoger in de ranking te komen in de zoekmachines. Je kunt beginnen met de content-werkzaamheden door je pagina’s op je website te voorzien van geoptimaliseerde teksten. Naast jouw product- of dienstenpagina’s is het ook zaak voldoende tekst te hebben op je pagina’s. Deze teksten zijn dan weer SEO-geoptimaliseerd. Hierbij bedoelen we dat de teksten voorzien zijn van een juiste headingstructuur, voldoende aantal woorden en het belangrijkste: ‘zoekwoorden waar jouw doelgroep op zoekt.’ Mocht jouw doelgroep een bepaald zoekwoord intypen in Google en jouw pagina is voorzien van deze zoekwoorden zal Google dit erkennen als een belangrijke pagina.  

De drie pijlers van SEO 

Er zijn drie belangrijke punten waar je rekening mee moet houden met het uitvoeren van SEO-werkzaamheden. De pijler ‘content’ hebben we net al even behandeld. Maar ook autoriteit en techniek zijn belangrijke aspecten. Met de autoriteit doelen wij op de domeinwaarde van jouw website en hoe waardevol deze is binnen een bepaalde branche. Hoe hoger deze waarde hoe hoger de ranking in Google. Een domeinwaarde kan stijgen door het hebben van interne- en externe links. Externe links creëer je door op pagina’s met een hoge autoriteit binnen jouw branche links te plaatsen die naar jouw website verwijzen. Zo erkent Google jouw website vervolgens als een belangrijke website omdat andere websites naar jouw site toe linken.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *