Volgens een onderzoek van Newcom is Pinterest, na Instagram, het snelst groeiende social media platform van Nederland. Miljoenen mensen maken al gebruik van Pinterest en de voorspeling is dan ook dat dit aantal alleen maar verder toe zal nemen. Dit maakt het een zeer krachtig kanaal waar bedrijven enorm van kunnen profiteren. Maar waarom in Pinterest nou zo interessant voor bedrijven? En hoe kan Pinterest het beste ingezet worden? In deze blog lees je er alles over.

Pinterest is voor iedereen

Of je nou eigenaar bent van een kleine kledingboetiek of een grote slaapkamerspecialist, Pinterest marketing is geschikt voor iedereen. Mensen zitten op Pinterest om inspiratie & ideeën op te doen of omdat ze op zoek zijn naar handige tips. Pinterest wordt dan ook wel een visuele zoekmachine genoemd. Voor bedrijven dus een uitgelezen kans om hun producten op mooie en creatieve wijze te presenteren.

Zo kan je de voordelen en eindeloze mogelijkheden tonen, zonder hiervoor pagina’s aan uitleg te schrijven. Onderzoek wijst namelijk ook uit dat mensen liever kijken naar beeldmateriaal dan dat ze 3 alinea’s platte tekst moeten lezen. Instagram speelde hier al snel slim op in en veel bedrijven werden dan ook snel erg actief. Echter, een nadeel van een post op Instagram is dat deze al snel verdwijnt tussen alle anderen. De gemiddelde levensduur van een post is dan ook maar 21 uur. Bij Pinterest is dit gemiddeld zo’n 3,5 maand. Een enorm verschil dus

Een ander voordeel van Pinterest is dat het volledig gratis te gebruiken is. Uiteraard is het ook mogelijk om bepaalde pins te promoten, maar dit is niet noodzakelijk. Door Pinterest marketing goed toe te passen kan men zonder promotiekosten te betalen al veel kwalitatief verkeer realiseren.

Kwalitatief & converterend verkeer door Pinterest Marketing

Pinterest marketing is een uitstekend middel om zo veel mogelijk uit jouw Pinterest(-pagina) te halen. Je kunt namelijk wel gewoon plaatjes posten, maar dan haal je er lang niet alles uit. Zo moet er bijvoorbeeld nagedacht worden over de volgende zaken:

  • Wat voor type content wordt wanneer gepost?
  • Welke verschillende borden/thema’s gaan er gebruikt worden?
  • Welke zoekwoorden zijn van belang bij welke post?
  • Hoe creëren we interactie met onze post?

Door hier van tevoren goed over na te denken en uit te werken (of het uit te besteden) zorg je ervoor dat je de beginnersfouten niet maakt, geen tijd verspilt aan ‘zinloze’ posts en je kwalitatief & converterend verkeer naar jouw website stuurt. Dat wil jij toch ook?

Posted in: ICT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *