Als bedrijf kies je vaak voor een bepaalde manier van branding wat bij je past. En heel soms ontstaat die branding ook vanzelf. Maar het liefste heb je natuurlijk dat je hier zelf invloed op kan uitoefenen. Maar toch zijn er bedrijven die er voor kiezen om te starten met een re-branding campagne. We vertellen je er wat meer over, dus lees gerust even verder.

Wat het is

Re-branding is eigenlijk kiezen voor een andere branding dan van jouw merk, bedrijf of product. Zoals aangegeven ga je vaak zelf aan de slag met branding maar kan het zijn dat er een rebranding voor nodig is om verschillende redenen. Die aan we nu met je doornemen.

Niet gewenste branding

Heb je bijvoorbeeld te maken gehad met negatief nieuws wat een enorme impact heeft op je bedrijf? Denk hierbij aan bijvoorbeeld een ongeluk waar jouw product onderdeel van was. Dit kan er voor zorgen dat jouw merk of product dus erg negatieve effecten gaat zien. De impact kan dus zijn dat je sales drastisch kelderen of je zelfs failliet kan gaan. Het is dus zaak om hier actief mee aan de slag te gaan en kijken hoe je deze impact kan verminderen. Rebranding kan in dit geval handig zijn.

Groei

De positieve kant van rebranding kan zijn dat jouw bedrijf zo gigantisch is gegroeid dat de huidige branding niet meer bij het merk past. Dan is het dus zaak om hier effectief naar te kijken en te kiezen voor een rebranding die hier wel bij past. Dit kan er voor zorgen dat je sales dus direct verbeteren of dat mensen een ander beeld krijgen van jouw bedrijf.

Starten maar

Wil je aan de slag met rebranding of direct kiezen voor een goede branding? Dan kan je kiezen voor OMD Branding zodat je direct goed van start gaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *